Акчал агайдын сабактары | |
Темалар:Кыргыз Республикасынын мамлекеттик символдору. Кыргыздардын Кенесары Касымовдун (хан Кененин) чапкынына каршы көзкаранды эместик үчүн күрөшү. 1916-жылдагы улуттук боштондук көтөрүлүш. Курманжан датка «Алай ханышасы» Кыргыздардын бир бөлүгүнүн Оруссияга ык алышы. Кыргызстандын жоокерлери Улуу АтаМекендик согуштун майдандарында (1941-1945-жж.) Түндүк кыргыз урууларынын Орусияга каратылышы. Кыргыз элинин улуттук кийимдери. Кыргыз элинин жоокердик курал-жарактары жана кийимдери. Кыргыз элинин каада салттары, үрп-адаттары, жөрөлгөлөрү. Кыргыз элинин улуттук оюндары. Чүкө оюндарынын турмуштук мааниси. Жаныбарлардын жашына жараша аталышы. |
Сабактын темасы: Кыргыздардын Кенесары Касымовдун (Хан Кененин) чапкынына каршы көзкаранды эместик үчүн күрөшү.Сабактын максаты:Көрсөткүчтөр - окуучулар Кенесарынын кыргыздарга жасаган жортуулунун себептерин аныктай алышат, - Ормон хандын согуштук искусствосуна баа бере алышат. - Кенесарынын кыргыздардан жеӊилип калуусунун себептерин талдай алышат -окугандарын, уккандарын түшүнүп, түшүндүрө алышат, - ойлорун, пикирлерин тартынбай ачык айтууга үйрөнүшөт, - окуучулар Кенесарынын кыргыздарга жасаган жортуулунун себептерин аныктай алышса, - Ормон хандын согуштук искусствосуна баа бере алышса. - Кенесарынын кыргыздардан жеӊилип калуусунун себептерин талдай алышса, -окугандарын, уккандарын түшүнүп, түшүндүрө алышса, - ойлорун, пикирлерин тартынбай ачык айта алышса, Сабактын жабдылышы: Кыргызстан XVIII-XIX кк. (концептуалдык карта), Кенесары, Ормон, Жантай, Калыгул, Жангарачтын сүрөттөрү (буклет). Сабактын тиби: Жаӊы теманы өздөштүрүү сабагы. Сабакты өтүүнүн формасы: Интерактивдүү сабак. Сабакта колдонуучу усулдар: Зигзак, Сабактын жүрүшү: 1-кадам (1 мин.)а) саламдашуу, б) окуучулардын катышуусун тактоо, в) класстык бөлмөнү сабакка даярдоо. 2-кадам (1 мин.)Чакыруу
3-кадам (3 мин.)Окуучуларга сабактын темасын, максатын жарыялоо жана милдеттерин түшүндүрүү. Коолеративдик топторду түзүү. Окуу китебинин 8-параграфындагы подтемаларды бөлүштүрүп берүү. 4-кадам (10 мин.)Кооперативдик топ.Окуучуларга окуу китебиндеги өздөрүнө тийиштүү подтеманы өз алдынча окуп чыгуу сунушталат. 1-топ: Кенесарынын баскынчылык жортуулдарынын себептери. 2-топ: Элчилердин иш аракети. Кыргыздардын хан кененин талабына жообу. 3-топ: Хан Кененин чапкыны. Жортуулдун башталышы. 4-топ: Ормон хандын согуштук искусствосу («Ормон опуза»). 5-топ: Май-Төбө, Мыкан салгылашуулары. Эксперттик топ.Окуучулар берилген суроолорду топтордо талкуулашат. 1-топ.2-топ.3-топ.4-топ.5-топ.6-кадам (10 мин.)Кооперативдик топ.Окуучулар эксперттик топто талкуулагандарын бири-бирине айтып түшүндүрүп беришет. 7-кадам (8 мин.)Сабакты бышыктоо: Сабакты бышыктоо үчүн жалпы топко мугалим тарабынан берилүүчү суроолор. 7-кадам (1 мин.)Баалоо.Сабакка жигердүү катышкан окуучуларды окуучулар өздөрү аныкташат. 8-кадам (1 мин.)Үйгө тапшырма.8-парагрфты окуп колдонмо дептерди толтуруп келүү. |
веб сайт чет тилдер багытындагы лицей-комплексинин 10-класстарынын окуучулары тарабынан дайындалды. |